چگونه در پوکر حریف خود را محدود کنیم !

چگونه در پوکر حریف خود را محدود کنیم !

چگونه در پوکر حریف خود را محدود کنیم

دیوید اسکلانسکی درکتاب خود بـه نام تئوری پوکر می گوید: «بازی درست یک دست یعنی بازی کردن با ان دقیقاً بـه همان روشی کـه اگر کارت‌هاي‌ سوراخ رقیب خودرا میدانستید، بازی میکردید».چگونه در پوکر حریف خود را محدود کنیم. البته، تا زمانی کـه رقیب شـما بـه خصوص بی خبر باشد، این هرگز در دنیای واقعی پوکر امکان‌پذیر نخواهد بود.

 

با این حال، باید دائماً سعی کنید رقیب خودرا روی یک دست قرار دهید – یا بـه عبارت دقیقتر، طیف وسیعی از دست‌ها.

 

نحوه اختصاص یک محدوده پوکر

غالباً در حال بازی هستید و میشنوید کـه کسی میگوید “من تو را روی x گذاشتم، بنابر این زنگ زدم” یا “تو را روی y گذاشتم، بنابر این بلند شدم.” این روش اشتباهی برای فکر کردن در مورد دارایی هاي‌ رقیب اسـت.

 

فراخوانی دستی Negreanu نادر اسـت.

 

شـما بـه ندرت – اگر هرگز – قادر خواهید بود دست رقیب خودرا تا همان دو کارتی کـه در دست دارد تعیین کنید .

 

در عوض، کاری کـه باید انجام دهید این اسـت کـه محدوده اي از دستها را اختصاص دهید.

 

اما تعیین محدوده بـه رقیب آنقدرها هم کـه بـه نظر میرسد راحت نیست. در ابتدای دست شـما اطلاعات کمی دارید و دامنه دست او نسبتاً وسیع اسـت.

 

با بازی کردن دست، اطلاعات بیشتری دریافت میکنید و می توانید محدوده وی را دقیقتر تعریف کنید. مثال:

 

بازی شش مکس آنلاین. پشته هاي‌ موثر 200 دلار; پرده $1/$2.

 

رقیب شـما روی دکمه بازی میانگین TAG شـما را انجام می‌دهد. فرض کنید 18٪ از دستها بازی کردند، 15٪ بالا بردن قبل از فلاپ.
شـما J♥ J♣ دارید و از زیر تفنگ بـه 7 دلار افزایش میدهید.

 

دو بازیکن تماس می گیرند و شرور شـما روی دکمه نیز تماس میگیرد.

چگونه در پوکر حریف خود را محدود کنیم

چگونه در پوکر حریف خود را محدود کنیم

بـه دلیل لنگی، محدوده تماس او بسیار بزرگ اسـت – بسیار بزرگ‌تر از حد معمول

 

بیایید فقط چند دقیقه وقت بگذاریم و بـه طور کامل بـه ان فکر کنیم. میتوانیم AA، KK، QQ و AK را حذف کنیم، زیرا این عقربه‌ها تقریبا همیشه قبل از فلاپ دوباره بالا میروند.

 

بخصوص بعید بـه نظر می‌رسد زیرا میانگین TAG شـما نمیخواهد هیچ یک از ان چند طرفه را بازی کند. بنابر این، اگر شـما جای ان برچسب روی دکمه بودید، با کدام دست تماس میگرفتید؟

 

خوب، دست هایي کـه چند طرفه خوب بازی میکنند. هنگام تخصیص یک محدوده، هرگز کاملاً دقیق نخواهد بود، اما میتوانیم بـه تقریب‌هایي برسیم. دراین مرحله از عقربه می توانیم محدوده وی را بـه صورت زیر درنظر بگیریم:

 

AQ بـه AT

تبرها

K-Qs

K-Qo

K-Js

Q-Js تا 5-6s

J-9s تا 9-7s

TT-22

 

مسلماً؛ احتمال عده اي از انها بیشتر از بقیه اسـت، اما این محدوده کلی اسـت کـه می توانیم بـه فراخوانی پیش از فلاپ او اختصاص دهیم. همانگونه کـه میبینید، بسیار بزرگ اسـت. تا این جا تنها چیزی کـه باید ادامه دهید، کال پیش از فلاپ او پس از دو لیمپر اسـت.

 

شـما باید تا زمان فلاپ صبر کنید تا محدوده وی را بیشتر مشخص کنید.

 

نحوه تعیین یک محدوده دست در فلاپ

فلاپ 6♠ 7♠ 2♥ میاد. شـما 25 دلار شرط می بندید و دو لیمپر اول فولد می‌کنند. دکمه صاف تماس می‌گیرد. رقیب شـما پس از لنگان زدن دکمه رایز شـما را صدا زد و اکنون فلاپ شـما را فراخوانی کرده اسـت.

 

اول:

می توانید تعداد زیادی دست را از محدوده او خارج کنید. شـما می توانید کارت هاي‌ اضافی را حذف کنید. رقیب TAG ما بعد از از دست دادن فلاپ را تا میکرد.

 

این احتمال وجوددارد کـه اگر او 8-8 یا 7-7 یا یک اضافه جفت دیگر بـه برد داشت، فلاپ را افزایش می داد، بنابر این می توانید ان ها را نیز تخفیف دهید.

 

چیزی کـه برای ما باقی میماند، تساوی، ست، دست‌هاي‌ دو زوجی و دست‌هاي‌ ضعیف یک زوجی اسـت. بعد از فلاپ محدوده او بـه این صورت اسـت:

 

K-Q تا 8-9s در پیک «اگر چه اورکارت، فلاش دراو و فلاش مستقیم با پایان باز تخفیف داده میشود، زیرا اکثر تگ ها با ان ها فلاپ را افزایش می دهند»

 

6-7 ثانیه

8-9

7-8

7-9

7-7

6-6

5-5

2-2

همه ی این دستها حداقل فلاپ را فراخوانی میکنند. البته عده اي از ان‌ها را افزایش می دهند، اما هنگام تخصیص محدوده، گاهی اوقات استفاده از تمام دست‌هایي کـه بـه این شرط فلاپ ادامه می دهند مفید اسـت.

 

همان طور کـه می‌بینید، شـما بخش عمده اي از محدوده وی را حذف کرده‌اید. شـما اکنون با یک ایده نسبتاً خوب از انچه رقیب خودرا در اختیار دارد، باقیمانده اید.اکنون بهترین جایزه خوش آمدگویی پوکر آنلاین را دریافت کنید!

 

نحوه تعیین یک محدوده دست در نوبت

نوبت T♠ را می آورد. شـما 50 دلار شرط می بندید و رقیب شـما آل این را افزایش میدهد. زنگ می زنی؟ بیایید بـه محدوده او نگاه کنیم، کـه می توانید بیشتر تعریف کنید.

چگونه در پوکر حریف خود را محدود کنیم

دانیل نگارنو 6

کدام عقربه‌ها قبل از فلاپ تماس میگیرند، فلاپ را صاف صدا می زنند و حالا نوبت را بالا میبرند؟

 

محدوده او بـه این شکل اسـت. «بازهم، عده اي از این موارد تخفیف داده میشوند زیرا او فلاپ را بالا می‌برد و تا نوبتی کـه فلاش کارت برای حرکت می آمد منتظر نمیماند.»

 

K-Qs تا 7-8s «مناسب در بیل»

8-9

6-7

7-7

6-6

2-2

بدیهی اسـت کـه دامنه او شـما را شکست داده اسـت. خیلی بـه ندرت این خط رابا دستی بدتر از این محدوده میگیرد.

 

اطلاعات کلید محدوده دست است

چیزی کـه بـه عنوان یک دید مبهم در مه شروع می‌شود، در نهایت با اطلاعات بیشتری کـه بـه دست می آورید، واضح تر می‌شود تا زمانی کـه بتوانید در مورد دارایی هاي‌ احتمالی او حدس بزنید.

 

بـه یاد داشته باشید ایده این اسـت کـه وی را دقیقا روی یک دست قرار ندهید. ایده این اسـت کـه چیزهایی را کـه ندارد از بین ببریم و دست‌هایي را کـه بـه احتمال زیاد در دست دارد بیاوریم .

 

Range بهترین ابزاری اسـت کـه می توانید برای التیام بازی پوکر خود از ان استفاده کنید. اگر بتوانید برد رقیب خودرا بـه دقت استنباط کنید، اشتباهات کمتری خواهید داشت.و همانگونه کـه میدانیم، اشتباهات کمتر برابر با دلار بیشتر اسـت.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *