40 بازی با ورق پاسور برای همه موارد

40 بازی با ورق پاسور برای همه موارد

40 بازی با ورق پاسور برای همه موارد

40 بازی با ورق پاسور برای همه ی موارد ازی را دراین سایت بازی کنید.بنابر این شـما یک دسته زیبا از کارت هاي‌ بازی سفارشی دارید. حالا چی؟ مطمئناً می توانید ان را بی سر و صدا و با خیال آسان در قفسه نمایشگر خود قرار دهید.

 

گهگاه با گوشه چشم بـه ان نگاه کنید تا بـه شـما یادآوری کند کـه واقعاً مال شماست، نگاهی تحسین برانگیز بـه قاب نفیس تاک بیندازید، و با دانستن احساس مبهم و مبهم در درون خود داشته باشید.

 

کـه حاوی کارت هاي‌ فوق العاده اي اسـت. حتی می توانید هر از چند گاهی کارت‌ها را بیرون بیاورید تا لمس برجسته و کاغذی ان‌ها را در دستان خود احساس کنید و بـه انها یادآوری کنید کـه دوست‌داشتنی هستند. و شاید حتی بتوانید انها را برای یک چرخش گاه بـه گاه با جادوی کاردیستری بالا ببرید، یا از آن ها برای جادوی کارت استفاده کنید.

 

کد کوپن کارت بازی

اما یکی از بهترین راه‌ها برای لذت بردن از یک عرشه سفارشی فوق‌العاده، استفاده از ان برای بازی با ورق اسـت. بـه این ترتیب شـما در واقع از عرشه استفاده می کنید و دیگران نیز از ان لذت میبرند. ودر زمان‌هاي‌ تعطیلی، زمانی کـه بـه یک دست کارت خیره میشوید.

 

می توانید از آثار هنری خیره‌کننده لذت ببرید و فقط از خلاقیت لذت ببرید. اما چه بازی هاي‌ ورقی باید انجام دهید؟ اکثر مردم در بهترین حالت تعداد انگشت شماری از بازی هاي‌ ورق را یاد گرفته اند، اما حقیقت این اسـت کـه فقط یک دنیای کامل از بازی هاي‌ ورق شگفت انگیز وجوددارد.

 

کـه فقط منتظر کشف و کاوش هستند. من مجموعه بزرگی از بازی‌هاي‌ مدرن دیگر دارم، اما در طول سالها بازی‌هاي‌ ورق‌هاي‌ زیادی رابا عرشه‌هاي‌ سنتی یاد گرفتم و اغلب بـه سراغ انها می روم – مخصوصاً وقتی یک عرشه سفارشی در دست دارم!

 

بنابر این در این جا لیستی از عده اي از بازی هاي‌ سنتی مورد علاقه من با کارت هاي‌ بازی استاندارد وجوددارد کـه بر اساس حروف الفبا مرتب شده اند و تقریبا بر اساس مناسبت اصلی انها برای بزرگسالان یا کودکان گروه بندی شده اند.

 

در انتهای فهرست، بخشی شامل کتاب‌هایي درباره بازی‌هاي‌ با کارت‌هاي‌ بازی اسـت کـه من مالک آن ها هستم و میتوانم ان‌ها را توصیه کنم، همراه با پیوندهایی بـه برخی منابع دیگر.

40 بازی با ورق پاسور

هر بازی همچنین مناسب بودن خودرا با توجه بـه تعداد بازیکنان یادداشت می کند. شایان ذکر اسـت کـه چندین بازی فقط برای دو بازیکن عالی هستند.

 

اگر چه عده اي از بازی‌هاي‌ اخیراً اختراع‌شده در ان گنجانده شده‌اند، اما در بیشتر موارد تأکید این فهرست بر روی بازی‌هاي‌ ورق سنتی اسـت کـه بـه نوعی امتحان خودرا پس داده اند، و ما در این جا نگران استفاده از یک عرشه استاندارد برای انجام بازی هاي‌ مدرن نیستیم.

 

بدیهی اسـت کـه تعداد زیادی از بازی‌هاي‌ دیگر نیز وجود دارند کـه میتوان ان‌ها رابا یک دسته کارت استاندارد بـه جز مواردی کـه در این جا گنجانده شده اسـت، بازی کرد.

 

این فهرست قرار نیست جامع باشد، بلکه فقط نشان ‌دهنده ان‌هایي اسـت کـه شناخته‌شده‌ ترین آن ها هستند، و بیشتر بازی‌هایي هستند کـه من شخصا امتحان کرده‌ام و از آن ها لذت برده‌ام، یا ان‌هایي کـه می دانم کلاسیک‌هاي‌ خوبی هستند کـه ارزش یادگیری دارند.

 

من امیدوارم کـه این شـما را تشویق کند تا خودرا خارج از منطقه اسانی خود بکشید، و زمانی را برای یادگیری و کشف قلمرو جدید اختصاص دهید. باور کنید، واقعا ارزشش را دارد، زیرا چند بازی واقعاً اعجاب انگيز در این جا وجوددارد!

 

هر بازی یک لینک مستقیم دارد کـه در ان می توانید قوانین را در Pagat.com بیابید کـه معتبرترین و جامع ترین وبسایت با قوانین بازی هاي‌ ورق اسـت.

 

بازی های اجتماعی و خانوادگی

این دسته تا حدی خودسرانه اسـت زیرا عده اي از بازی هاي‌ کارتی در دسته هاي‌ دیگر را می توان بـه صورت اجتماعی یا با کودکان نیز لذت برد و مطمئناً بازی هاي‌ این دسته فقط برای کودکان نیست. اما اگر بـه دنبال یک بازی سرگرم‌کننده و سبک‌تر بودم کـه یادگیری و بازی ان آسان باشد، همه ی این‌ها انتخاب‌هاي‌ عالی هستند.

 

Blitz «2-12 بازیکن» :

یک بازی کارتی محبوب و گاه بـه گاه/اجتماعی کـه با نام‌هاي‌ “Scat”؛ “Thirty-One”؛ “Ride the Bus” و “Blitz” نیز شناخته میشود.

 

با کشیدن و دور انداختن یک کارت در هر نوبت، هدف این اسـت کـه سعی کنید دست سه کارت خودرا التیام دهید تا نزدیکترین امتیاز را بـه 31 دریک لباس داشته باشید.

 

تقلب «3-13 بازیکن» :

همچنین بـه نام “من شک دارم” یا “Bullsh**”؛ این بازی تعداد زیادی از کودکان اسـت. هدف این اسـت کـه نخستین کسی باشید کـه از شر همه ی کارت‌هاي‌ خود خلاص می شوید، و می توانید در مورد کارت‌هایي کـه در نوبت بازی میکنید بلوف بزنید، اما اگر بـه چالش کشیده شدید و گرفتار شدید، باید کل انبوه را بردارید.

 

Egyptian Ratscrew «2-6 بازیکن»:

این یک بازی سریع سیلی اسـت کـه مانند Slap Jack روی استروئیدها اسـت و بـه صورت تجاری با نام Slamwich منتشر شده اسـت.

 

فن تان «3-6 بازیکن» :

همچنین بـه عنوان “هفت”؛ “دومینو”؛ “پارلمان” و “پرداخت یا بازی” شناخته می شود. بازیکنان بـه نوبت یک کارت رابا یک طرح مشترک بازی می کنند.

 

کـه با هفت بـه عنوان پایه برای هر لباس شروع می شود. هنگامی کـه یک هفت بازی می شود، میتوانید با این هدف کـه نخستین کسی باشید کـه همه ی کارت‌هاي‌ خودرا بازی میکند، روی ان لباس بالا یا پایین بسازید.

 

گلف « 2-6 بازیکن » :

یک بازی معمولی عالی برای دو بازیکن کـه با 3 یا بیشتر نیز کار می کند. تغییرات زیادی وجوددارد، رایجترین آن ها گلف شش کارته اسـت، کـه در ان هر کس یک شبکه 3×2 از کارت ها با امتیازهای متفاوت دارد، کـه شـما سعی می کنید انها را التیام ببخشید. درست مانند گلف واقعی، هدف این اسـت کـه کمترین امتیاز ممکن را از 9 سوراخ یا دست بدست آورید.

 

GOPS «2 بازیکن» :

یک بازی پیشنهادی/بلوف کردن ساده و سریع برای دو بازیکن. الماس ها کارت هاي‌ امتیازی هستند کـه مطابق با ارزش آن ها هستند و هر بار بـه ترتیب تصادفی نشان داده می شوند. بازیکنان هر کدام یک کت و شلوار کامل را بـه عنوان دست خود دریافت می کنند.

 

«باشگاه ها یا پیک»:

و یک کارت بـه انتخاب خود بازی می کنند و کارت امتیاز نشان داده شده بـه کارت بازی بالاتر میرود. GOPS مخفف “بازی استراتژی ناب” اسـت، زیرا شانس وجود ندارد.

 

ناک اوت ویست «2-7 بازیکن»:

کـه “ترامپس” نیز نامیده می شود، این نسخه ساده شده از Whist اسـت کـه هدف ان پیشگیری از حذف بعد از هر دست با برنده شدن حداقل یک ترفند اسـت. دست اول هفت ترفند دارد و ماندن در بازی سخت تر می شود زیرا هر دست متوالی یک ترفند کمتر دارد. یک بازی عالی برای معرفی مردم بـه ترفند.

 

«2-7 بازیکن»:

این بازی بـه ویژه از دهه 1960 در بین جمعیت کالج و دانشگاه محبوب بوده اسـت و هدف فقط برنده شدن نیست بلکه سرگرمی اسـت.

 

اساساً این یک نوع Crazy Eights با اضافات خاص اسـت، اما قوانین ممکن اسـت مورد بحث قرار نگیرند. از بازیکنان جدید انتظار می‌رود کـه با مشاهده یک بازی و با آزمون و خطا سعی در کشف قوانین داشته باشند. از نظر تئوری مضامینی از Mornington Crescent، Fizzbin و Calvinball وجوددارد، اما مائو در واقع یک بازی قابل بازی اسـت.

 

قصر «2-6 بازیکن»:

همچنین “ش**سر”؛ “کارما” یا “احمق” نامیده می شود. یک بازی گاه بـه گاه بسیار سبک، کـه در ان هدف این اسـت کـه از آخرین بودن برای خلاص شدن از شر کارت هاي‌ خود پیش گیری کنید.

 

بازیکنان هر کدام یک ردیف از سه کارت رو بـه پایین، یک ردیف از سه کارت رو بـه بالا کـه انها را می پوشانند و یک دست از سه کارت دارند.

 

در نوبت شـما کارت هایي برابر یا بالاتر از کارت روی شمع دور انداخته بازی می کنید، در غیر این صورت کل شمع را برمی دارید.

 

رئيس جمهور «3-16 بازیکن»:

کـه بـه طور کلاسیک بـه عنوان “Chairman”؛ “Scum” یا “A**hole” شناخته می شود و برای گروه ها سرگرم کننده اسـت، این یک معرفی آسان برای خانواده بازی هاي‌ کوهنوردی اسـت.

 

هدف این اسـت کـه در اسرع وقت از شر کارت ها خلاص شوید و باید حداقل بـه تعداد کارت هاي‌ بازیکن قبلی اما با ارزش هاي‌ بالاتر بازی کنید. بسته بـه ترتیبی کـه بازیکنان بـه بیرون میروند.

 

سلسله مراتب جدیدی از بازیکنان ایجاد می شود. گونه‌اي از این بـه صورت تجاری با عنوان The Great Dalmuti منتشر شد. برای بازی‌هاي‌ پیشرفته‌تر کوهنوردی، بـه Big Two بعدا دراین فهرست مراجعه کنید.

 

Ranter-Go-Round «3-12 بازیکن» :

این همچنین با نام هاي‌ “همسایه خودرا بپیچید”؛ “تعقیب آس” یا “فاخته”؛ با تغییرات جزئی نیز شناخته می شود. یک بازی ساده پاس دادن ورق در اطراف، با عنصر شانس بالا، بازیکنی کـه کمترین کارت را در پایان دارد یک تراشه را از دست می دهد و هدف این اسـت کـه با از دست دادن تراشه هاي‌ خود حذف نشوید.

 

رامی «2 تا 6 بازیکن» :

یک بازی با ورق کلاسیک، کـه در ان بازیکنان کارت‌هایي را میکشند و دور می اندازند، و سعی میکنند «مجموعه‌هایي» بـه دست آورند کـه طبق معمولً از مجموعه‌هایي با مقادیر مشابه یا مقادیر متوالی تشکیل شده‌اند.

 

انواع زیادی وجوددارد، از جمله Gin Rummy ؛ کـه یک بازی عالی اسـت و بعدا دراین فهرست ظاهر می شود، و همچنین عده اي از بازی هاي‌ تجاری منتشر شده مانند سری Mystery Rummy .

 

رامی قرارداد «3-5 بازیکن»:

نیز از رامی توسعه یافته اسـت، و این عارضه را اضافه می کند کـه در هر دور بازیکنان باید قرارداد متفاوتی را انجام دهند، کـه ترکیبی ثابت از ست ها یا دویدن ها اسـت، کـه قبل از این کـه بتوانند ترکیب شوند، باید داشته باشند. نسخه اي از Contract Rummy بـه صورت تجاری با نام فاز دهم منتشر شد.

 

Scopa «2-6 بازیکن»:

یک بازی ورق کلاسیک ایتالیایی جذاب کـه مخصوصاً برای دو بازیکن و برای چهار بازیکن بـه عنوان یک بازی مشارکتی بـه نام اسکوپون خوب اسـت.

 

بازیکنان از کارت‌هایي کـه در دست دارند برای «گرفتن» کارت‌هاي‌ امتیازدهی از یک استخر مشترک استفاده میکنند، با کارت‌هاي‌ گرفته شده مطابقت دارند یا بـه ارزش کارتی کـه از دست بازی می شود اضافه می کنند. همچنین اسکوبا «3-4 بازیکن» توصیه می شود کـه نام اسپانیایی گونه Scopa di Quindici اسـت. در برزیل رایج اسـت.

 

کـه در ان شـما کارت هایي را می گیرید کـه با درج یک کارت از دست خود بـه 15 کارت اضافه می شود. کازینو کـه نزدیک بـه Scopa اسـت ؛ گزینه‌هاي‌ اضافه‌شده‌اي برای بازی ارائه می دهد و بعدا دراین فهرست ظاهر می شود.

 

سرعت «2-4 بازیکن»:

همچنین “Spit” نامیده می شود، این یک بازی با سرعت بالا شبیه بـه Nertz اسـت «در ادامه این فهرست را ببینید»؛ اما کمی ساده تر و برای کودکان مناسب تر اسـت. هدف این اسـت کـه نخستین کسی باشید کـه با بازی هم زمان و سریع کارت‌هاي‌ با ارزش بالاتر یا پایینتر برای سهام عادی، از شر همه ی کارت‌هاي‌ خود خلاص میشوید.

 

قاشق «2-8 بازیکن» :

یک بازی خنده دار برای بچه ها یا گروه هاي‌ بزرگ، همچنین بـه عنوان “خوک” یا “خر” شناخته می شود. بازیکنان چهار کارت دارند و هم زمان یک کارت را بـه سمت چپ پاس میکنند و سعی میکنند مجموعه‌اي متشکل از چهار کارت منطبق را بـه دست آورند.

 

دراین مرحله یک قاشق را از مرکز می گیرند، کـه علامتی اسـت برای همه ی برای گرفتن یک قاشق – اما یک قاشق کمتر اسـت. قاشق در معرض از تعداد بازیکنان! ” My Ship Sails ” نسخه اي اسـت کـه هدف ان گرد آوری هفت کارت از یک لباس اسـت.

 

بازی های ترفند:

بازی‌هاي‌ حیله‌بازی یکی از رایج ‌ترین انواع بازی‌هاي‌ کارتی هستند و بازی‌هاي‌ کلاسیک مانند Hearts و Spades نمونه‌هاي‌ خوبی هستند. این یک بازی اسـت کـه در ان بازیکنان همه ی یک دست کارت دارند و بازی حول یکسری “ترفندها” میچرخد، کـه در ان هر ترفندی شامل بازی کردن یک کارت از دست خود می شود و این ترفند طبق معمولً بـه شخصی کـه بازی را انجام داده اسـت، می‌رسد.

 

بالاترین کارت اگر تا بـه حال بازی حقه‌بازی نکرده‌اید، پیشنهاد می کنم با Knock Out Whist شروع کنید کـه در دسته‌بندی قبلی ذکر شد و راهی عالی و سرگرم‌کننده برای آشنایی با این سبک بازی اسـت.

 

500 «4 بازیکن»:

بازی کارت ملی استرالیا. یک بازی ماهرانه ترفند کـه در ان بازیکنان برای تعداد ترفندهایی کـه فکر می کنند شراکتشان می تواند برنده شود، پیشنهاد می دهند. برنده مناقصه مجاز اسـت چندین کارت را مبادله کند و برنده را انتخاب کند. چیزهای زیادی برای دوست داشتن وجوددارد: حقه بازی. مناقصه و انتخاب ترامپ؛ مبادله با بچه گربه برای دستکاری دست شـما. بازی در شراکت یک نوع برای سه بازیکن نیز وجوددارد.

 

بزیک «2 بازیکن» :

یک ترفند کلاسیک برای دو بازیکن کـه منشا ان فرانسه بود، در اوایل قرن بیستم بسیار محبوب بودو شباهت هایي بـه نسخه دو نفره بازی آمریکایی Pinochle دارد .

 

پل «4 بازیکن»:

کلاسیک نهایی در بین بازی هاي‌ ورق فریبنده. بـه صورت مشارکتی بازی می شود و فضای زیادی برای بازی ماهرانه می دهد. Contract Bridge اغلب در محیط‌هاي‌ باشگاهی سازمان‌یافته بازی می شود، و مناقصه و بازی دارای مجموعه‌اي از کنوانسیون‌ها هستند کـه یادگیری آن ها برای خوب بازی کردن ممکن اسـت زمان ببرد.

 

Briscola «2-6 بازیکن»:

یک بازی ایتالیایی حقه‌بازی اسـت کـه یادگیری و بازی بـه خصوص بـه صورت دو نفره بسیار آسان اسـت. تنها با استفاده از 40 کارت، هدف این اسـت کـه با دست سه نفره خود ترفندهایی را انجام دهید تا کارت هاي‌ امتیازدهی را بـه دست آورید. ظاهرا این بـه ویژه با نوع پنج بازیکن بریسکولا چیاماتا خوب اسـت.

 

عشای ربانی «4 بازیکن»:

Euchre کـه بـه عنوان یک بازی اجتماعی دربخش‌هایي از کانادا و ایالات متحده بسیار محبوب اسـت، مخصوصاً زمانی کـه دریک محیط مسابقات غیر رسمی بازی می شود، میتواند سرگرم‌کننده باشد. فقط 25 کارت استفاده می شود کـه جک ها “بوور” قدرتمندی هستند.

 

یکی از شراکت ها در تلاش اسـت تا بیشترین ترفندها را از یک دست پنج کارتی بـه دست آورد، کـه ترامپ توسط یک کارت برگشت تعیین می شود. Ecarte «2 بازیکن» یک بازی ترفند بسیار عالی اسـت کـه بسیار شبیه بـه Euchre اسـت، اما برای یک بازی دو نفره مناسب تر اسـت.

 

آلمانی ویست «2 بازیکن» :

یک ویست عالی سبک بازی برای دو بازیکن. هر بازیکن دارای یک دست از 13 کارت اسـت و مرحله اول شامل بازی کردن هر یک از افراد بـه منظور رقابت برای کارت رو بـه بالا از بالای سهام اسـت «نخستین کارت نشان داده شده، لباس ترامپ اسـت».

 

برنده ان کارت را میگیرد و بازنده کارت رو بـه پایین بعدی را می‌گیرد. وقتی سهام به پایان رسید، 13 کارت باقیمانده خودرا بازی می کنید و بازیکنی کـه بیشترین ترفندها را برنده می شود برنده اسـت.

 

Hearts «3-7 بازیکن» :

یکی از بازی‌هاي‌ کلاهبرداری کلاسیک تمام دوران، کـه هدف ان اجتناب از ترفند با Hearts اسـت، زیرا این امتیازات منهای هستند، در حالی کـه ملکه پیک 13 امتیاز منفی دارد. لباس ترامپ وجود ندارد.

 

Jass «2-4 بازیکن» :

بازی ملی سوئیس، قابل بازی با دو بازیکن یا بـه صورت مشارکتی. این بخشی از Jass اسـت خانواده اي کـه در هلند آغاز شد. خانواده بزرگ تر شامل Belote «فرانسوی»؛ Klabberjass /Clob «آلمانی» و Klaverjassen «هلندی» اسـت. سوئیس Jass هاي‌ تا حدودی شبیه بـه اسـت Bezique و بازی Pinochle .

 

Le Truc «2 بازیکن» :

این بازی غیرمعمول شرط‌بندی/بلوف کردن/حقه‌بازی یک بازی فرانسوی قرن نوزدهمی اسـت کـه از عرشه 32 کارتی استفاده می کند و بـه‌ویژه پس از گنجاندن در Gamut of Games سید ساکسون محبوبیت پیدا کرد . یک بازی بلوف درخشان کـه در ان شـما از یک دست سه کارتی برای انجام تنها سه ترفند استفاده میکنید.

 

اما می توانید ارزش یک دست را در طول بازی افزایش دهید، تا بلوف بزنید و رقیب خودرا فولد کنید. از برخی تغییرات قوانین آگاه باشید . هردو فرانسوی Le truc بـه و اسپانیایی truc بـه «کـه 2 همکاری بازیکن» از قدیمی بازی انگلیسی اقتباس قرار «2 بازیکن» اسـت، کـه یک بازی ساده دو بازیکن بلوف می زند کـه من نیز می تواند توصیه کند.

 

نود و نه «3 بازیکن»:

این بازی اصلی توسط دیوید پارلت بـه عنوان یکی از بهترین بازی هاي‌ ترفند برای دقیقا 3 بازیکن درنظر گرفته می شود. فقط 36 کارت استفاده می شود، و از یک دست 12 بازیکن، سه کارت را کنار می گذارند کـه نشان دهنده تعداد پیشنهاد آن ها اسـت، و 9 کارت باقیمانده را بـه صورت ترفند بازی می کنند و سعی می کنند دقیقاً تعداد ترفندهای مربوط بـه پیشنهاد خودرا برنده شوند.

 

اوه چه بد «3-7 بازیکن» :

این نام با نام‌هاي‌ زیادی از جمله Up and Down the River، Bust، Estimation و عده اي از عناوین کمتر خوش طعم کـه تغییراتی در Oh **** هستند وجوددارد. یک بازی ترفند عالی کـه در ان پیشنهاد میکنید چند ترفند می توانید برنده شوید، در حالی کـه اندازه دست در هر دور افزایش یا کاهش مییابد.

 

بازی مهارت قابل توجهی را امکانپذیر می کند، زیرا حتی با کارت‌هاي‌ بد، اگر بـه درستی پیشنهاد بدهید، امتیاز میگیرید. انواع مختلفی برای امتیازدهی وجوددارد کـه یکی از آن ها بـه صورت تجاری با نام Wizard منتشر شده اسـت.

 

پینوکل «4 بازیکن»:

یک بازی محبوب و کلاسیک آمریکایی با حقه بازی برای شراکت کـه از عرشه 80 کارتی استفاده می کند. گیم پلی بازی با حراجی شروع می شود کـه در ان بازیکنان پیشنهاد می دهند کـه تیمشان چند امتیاز کسب کند و بالاترین پیشنهاد دهنده ترامپ را انتخاب می کند.

 

هر بازیکن یک دست از 20 کارت دریافت می کند، و کارت هاي‌ فردی دارای امتیاز هستند، و همچنین ترکیبی از کارت هاي‌ در دست «ادغام». یک نوع دو نفره از Pinochle با استفاده از یک دسته نیز وجوددارد.

 

Piquet «2 بازیکن»:

این بازی کلاسیک دارای تاریخچه بسیار طولانی اسـت کـه بـه چندین قرن قبل باز میگردد. این بازی از آنجایی کـه دارای برخی عوارض قدیمی اسـت، خواستار اسـت، اما همان‌ گونه محبوب اسـت، و بـه عنوان یکی از بهترین و ماهرانه ترین بازی هاي‌ ورق تمام دوران برای تنها دو بازیکن درنظر گرفته می شود.

 

گام صدا «4 بازیکن» :

این بازی برگرفته از بازی قدیمی انگلیسی All Fours، بـه ویژه دربخش هایي از ایالات متحده ایالات امریکا محبوب بوده اسـت و تنوع زیادی دارد. طبق معمولً بـه صورت مشارکتی بازی میشود، پس از این کـه بـه هر بازیکن شش کارت داده می شود.

 

با یک دور پیشنهاد شروع می شود، و برای تعداد زیادی از چهار آیتم زیر کـه فکر می کنند در پایان یک دست خواهند داشت، پیشنهاد میدهند: ترامپ بالا، ترفند با ترامپ کم، ترفند با ترامپ. جک از ترمپ، و بالاترین ارزش کل امتیاز.

 

روک «4 بازیکن»:

Rook یک بازی شراکتی فوق‌العاده با مناقصه اسـت کـه حتی بـه صورت تجاری با ان نام با یک عرشه خاص منتشر شد. هدف این اسـت کـه بـه جای حداکثر تعداد ترفندها، با کارت هاي‌ امتیاز «مثلا کارت Rook=Joker 20 امتیاز ارزش دارد»؛ ترفندها را برنده شوید.

 

بالاترین قیمت پیشنهادی انتخاب ترامپ را دارد و می تواند با “لانه/گربه” بـه منظور التیام دست خود مبادله کند. چندین تنوع خوب وجوددارد، ودر بخش هایي از کانادا یکی از آن ها با نام 200 «بـه فرانسوی: Deux Cents» پخش می شود.

40+ بازی با ورق عالی برای همه موارد

اشناپسن «2 بازیکن»:

Schnapsen کـه در تعداد زیادی از نقاط اروپا محبوب اسـت، بازی با ورق ملی اتریش اسـت، و یک بازی کارتی کلاسیک برای دو بازیکن با سابقه طولانی اسـت و امکان بازی واقعاً ماهرانه و هوشمندانه را فراهم می کند.

 

بازی با یک عرشه کوچک، یکی از ویژگی هاي‌ ان نحوه کسب امتیاز برای “ازدواج” «زوج هاي‌ سلطان و ملکه» اسـت. برای نگاهی جامع بـه تفاوت بین Sixty Six و قوانین رایج Schnapsen، این جا و این جا را ببینید .

 

اسکیت «3 بازیکن»:

این بازی کلاهبرداری کلاسیک بازی کارت ملی کشور آلمان اسـت. از ویژگی هاي‌ پیچیده امتیازدهی و مناقصه اسـت، اما یکی از بهترین بازی هاي‌ ورق برای سه بازیکن اسـت.

 

یک بازی مشابه با قوانین قیمت گذاری و امتیاز دهی ساده تر، Schafkopf استکه توسط مهاجران بـه ایالات متحده کشور آمریکا بـه عنوان سر گوسفند آمریکایی و رایج شد . همچنین Doppelkopf خواستار «یعنی دو سر گوسفند» مرتبط اسـت.

 

پیک «4 بازیکن»:

یکی از بهترین بازی‌هاي‌ حیله‌بازی برای مشارکت، و کلاسیک دیگر پس از اختراع و محبوبیت در ایالات متحده کشور آمریکا در دهه 1930. بیل همیشه برنده اسـت و بازیکنان پیشاپیش چند ترفند را پیشنهاد می کنند کـه فکر می کنند برنده خواهند شد.

 

اگر چه اگر در بازی‌هاي‌ حقه‌بازی تازه کار هستید، پیشنهاد دادن و امتیازدهی آسان‌ترین کار نیست، اما بازی‌اي اسـت کـه مهارت بیشتری نسبت بـه بازی‌هاي‌ معمولی مانند عشوه‌بازی میدهد.

 

ویست «4 بازیکن» :

یک بازی کارتی ساده اما کلاسیک کـه بسیاری دیگر از ان مشتق شده اند. بازی‌هایي کـه بـه صورت شراکتی انجام میشود، هیچ ترامپی وجود ندارد و تیم‌ها سعی میکنند بیشترین ترفندها را بـه دست آورند.

 

 زیرا یک دست کامل از 13 کارت را بازی می کنند. تغییرات خوب شامل عناوین دیگر دراین فهرست اسـت، مانند German Whist «2 بازیکن» و Knock Out Whist «3-7 بازیکن».

بازی های غیر حیله گر

می توان گفت کـه بازی هاي‌ حیله گر یکی از محبوب ترین و رایجترین انواع بازی هاي‌ ورق هستند، بـه همین دلیل اسـت کـه انها بـه عنوان یک دسته جداگانه در فهرست قرار گرفتند.

 

اما مطمئنا تعداد زیادی بازی با ورق حيرت آور دیگر نیز وجوددارد. بیشتر بازی‌هاي‌ فهرست‌شده در دسته «بازی‌هاي‌ اجتماعی و خانوادگی» نیز بازی‌هاي‌ فریبنده نبودند، اما بازی‌هاي‌ فهرست‌شده در زیر کمی متفکرانه‌تر و درگیرتر هستند.

 

Big Two «4 بازیکن» :

بهترین با چهار بازیکن «اگر چه انواعی برای 2-3 بازیکن وجوددارد»؛ این همراه با رئیس «کـه قبلاً دراین فهرست ظاهر می شود» یکی از در معرض ترین و شناخته شده ترین بازی هاي‌ کوهنوردی را نشان می دهد. با ژانر صعود، ایده این اسـت کـه نخستین بازیکنی باشید کـه از شر تمام کارت هاي‌ خود خلاص می شود.

 

ورق هاي‌ بازی را بـه صورت جداگانه یا در ترکیب هاي‌ خاص بازی می کند. برای یک بازی کوهنوردی کمی ساده تر از Big Two، Tien Len را درنظر بگیرید ؛ کـه بازی کارت ملی ویتنام اسـت. یکی از محبوب ترین بازی هاي‌ سنگنوردی در تمام دوران ها، تیچو اسـت کـه با عرشه مخصوص بـه صورت تجاری منتشر شد.

 

کاناستا «4 بازیکن»:

بازی کـه در دهه 1950 بسیار محبوب شد، Canasta از دو عرشه استاندارد استفاده می کند ودر شراکت دو نفره بهترین اسـت. این یک سبک بازی رامی اسـت کـه در ان هدف این اسـت کـه هفت کارت با همان ارزش را ترکیب کنید و با بازی کردن تمام دست خود “بیرون” بروید. انواع مختلفی نیز وجوددارد، مانند دست و پا محبوب .

 

کازینو «2-4 بازیکن»:

این بازی با ورق کلاسیک یک بازی “ماهیگیری” اسـت کـه شباهت هایي بـه Scopa ساده تر دارد. «نگاه کنید بـه قبل دراین فهرست»؛ و نسخه انگلیسی-آمریکایی بـه ویژه محبوب اسـت.

 

بازیکنان با بازی کردن کارت‌هاي‌ منطبق از دست خود، بـه صورت جداگانه یا تعدادی کارت، کارت‌هاي‌ رو بـه بالا را دریک استخر مشترک میگیرند. بر خلاف Scopa، بازیکنان گزینه هاي‌ بیشتری دارند و همچنین می توانند کارت هایي رابا هم بسازند تا بعدا؛ کـه عنصر تاکتیکی بیشتری را اضافه می کند.

 

کریبیج «2 بازیکن» :

یک نام کارت کلاسیک بر اساس ترکیبات کارت بـه ارزش امتیاز، با هدف قرار گرفتن در رتبه اول تا 121 امتیاز، کـه با چسباندن روی تخته بـه دست می‌آید. بازیکنان هر کدام یک دست از شش کارت دریافت می کنند و باید دو کارت را کنار بگذارند کـه بعدا برای یکی از دو بازیکن گل می شود.

 

کارت‌ها بـه نوبت بازی می شوند و مقادیر ان‌ها رابا هم جمع می کنند تا بـه شماره 31 یا نزدیک بـه ان برسید، و سپس اینکار تکرار میشود. بازیکنان برای ترکیب‌هایي مانند کارت‌هایي کـه بـه 15 اضافه میکنند، جفت/سه‌گانه یا دویدن امتیاز میدهند و همچنین در پایان برای دست خود امتیاز میگیرند.

 

باوجود احساس معمولی، مهارت قابل توجهی وجوددارد و بازیکنان باتجربه بـه طور مداوم از تازه کارها بهتر عمل می کنند. نیاز بـه تصمیم گیری برای انتخاب کارت برای گهواره، و ترتیب بازی کارت ها در دست دارد. حتی کودکان نیز از یافتن ترکیبات امتیازدهی لذت خواهند برد،

 

Eleusis «4-8 بازیکن» :

یک بازی کارتی مدرن کـه تحقیقات علمی را شبیه سازی می کند، زیرا بازیکنان «”دانشمندان”» آزمایش هایي را برای تعیین قاعده حاکم بر بازی انجام می دهند.

 

بازیکنان سعی می کنند با دور انداختن کارت ها از شر آن ها خلاص شوند، اما “قاعده” کـه اجازه بازی قانونی را می دهد توسط فروشنده ابداع شده و برای بازیکنان ناشناخته اسـت و آن ها باید سعی کنند با استنباط از بازی هاي‌ قانونی، این قانون را کشف کنند.

 

جین رامی «2 بازیکن»:

جین رامی کـه از رامی مشتق شده اسـت «نگاه کنید بـه قبل دراین فهرست» یک “بازی کوبنده” اسـت کـه با رامی تفاوت دارد زیرا ترکیبات تا پایان معامله در دست نگه داشته می شوند. این یک بازی دو نفره عالی و تست شده اسـت.

 

نرتز «2-6 بازیکن»:

همچنین بـه عنوان “Racing Demon” یا “Pounce” شناخته می شود، Nertz یک بازی یک نفره چند نفره رقابتی اسـت کـه در زمان واقعی بازی می شود. هدف این اسـت کـه نخستین کسی باشید کـه با ساختن رو بـه بالا بر روی پایه هاي‌ مشترک، از شر کارت هاي‌ انبوه نرتز خلاص می شوید. این بازی اساساً همان بازی تجاری موجود Ligretto/Dutch Blitz اسـت، اما با یک عرشه استاندارد بازی می شود.

 

پوکر «2-10 بازیکن»:

این بـه عنوان بهترین بازی بلوف درنظر گرفته می شود و No Limit Texas Hold’Em با کمک تلویزیون و مسابقات محلی رایج شده اسـت. بازیکنان روی این شرط بندی می کنند کـه آیا بهترین دست پوکر پنج کارتی را دارند یا خیر. بسیاری می گویند کـه فقط وقتی برای پول بازی می شود سرگرم کننده اسـت، و نشان می دهد کـه هیجان در قمار اسـت تا بازی.

 

حتی اگر برای پول بازی نمیکنید، باید بـه طور نیمه جدی بـه بازی نزدیک شوید تا سرگرم کننده باشد، در غیر این صورت برای کسی خیلی آسان اسـت کـه احمقانه بازی کند و بازی را بـه بازیکن دیگری تحویل دهد. برای کسانی کـه از بلوف زدن لذت می‌برند ضروری اسـت.

 

کینه و بدخواهی «2-5 بازیکن»:

همچنین بـه عنوان “گربه و موش” شناخته می شود، این یک بازی رقابتی صبر/نفره برای دو یا چند بازیکن اسـت کـه از دو عرشه استفاده می کند و برای اکثر مردم با تنوع تجاری ان یعنی Skip-Bo شناخته شده اسـت.

 

. برخلاف Speed و Nertz ؛ بـه طور هم زمان در زمان واقعی پخش نمیشود، زیرا بازیکنان بـه نوبت بازی می کنند، اما مفهوم کلی تا حدودی مشابه اسـت.

40+ بازی با ورق عالی برای همه موارد

Zetema «2 بازیکن»:

این یک بازی ورق ویکتوریایی مبهم اسـت کـه در نتیجه بازی Sid Sackson’s A Gamut of Games محبوبیت دوباره پیدا کرد. 

 

دیوید پارلت ان را بـه عنوان یک بازی کارتی غیرعادی کـه “طولانی و خوش طعم” اسـت، توصیه می کند. این بازی با یک عرشه 65 کارتی «52 کارت بـه اضافه دو کارت اضافی از طریق آس دریک لباس» بازی می شود و هدف هر بازیکن این اسـت کـه با کنار گذاشتن مجموعه‌ها، تکمیل ترفندها، تنظیم ازدواج یا آشکار کردن فلاش‌ها، بـه تعداد معینی امتیاز بـه دست آورد. و توالی ها همچنین با چهار یا شش بازیکن در مشارکت قابل بازی اسـت.

40 بازی با ورق پاسور

توصیه ها

پس از کجا باید شروع کرد؟ امیدوارم عده اي از توضیحاتی کـه ارائه کرده‌ام بـه اندازه کافی شـما را مجذوب خود کند تا بـه یک بازی خاص نگاهی بیاندازید یا بیشتر بـه ان نگاه کنید. اما اغلب بازی‌ها بـه این بستگی دارد کـه با چه کسی بازی میکنید، تعداد بازیکنانی کـه دارید و نوع بازی‌اي کـه بـه دنبال ان هستید.

 

بنابر این برای کمک بـه شـما در فراتر از مجموعه‌اي کـه ممکن اسـت قبلاً با ان آشنا شده باشید، در این جا چند توصیه برای بازی‌هایي وجوددارد کـه بـه‌ویژه برای موقعیت‌هاي‌ مختلف پیشنهاد می کنم.

 

آیا به دنبال …

یک بازی فقط برای دو بازیکن هستید؟ GOPS و Scopa دو بازی ساده‌تر هستند کـه بسیار پرارزش هستند. اگر میخواهید یک بازی فریبنده فقط برای دو نفر داشته باشید، Briscola و German Whist هم انتخاب هاي‌ مستقیم و هم خوب هستند.

 

در حالی کـه Le Truc برای کسانی کـه بلوف زدن را دوست دارند فوق العاده اسـت و Schnapsen ارزش تلاش برای یادگیری را دارد اگر از بازی ماهرانه لذت میبرید. کریبیج و جین رامی دو اثر کلاسیک غیرمعمولی هستند کـه امروز هم مثل همیشه خوب هستند.

 

 یک بازی برای چهار نفر در مشارکت؟ چندین بازی خوب دراین دسته وجوددارد کـه می توانید از بین انها انتخاب کنید، ودر حالی کـه پل همیشه محبوب خوب اسـت، منحنی یادگیری می تواند شیب دار باشد.

 

من توصیه می کنم با یک بازی ساده‌تر مانند Euchre یا Whist شروع کنید ؛ یا چیز دیگری کـه مهارت بیشتری را شامل می شود، مانند 500 ؛ Rook ؛ یا Spades ؛ کـه شامل سرگرمی از مناقصه می شود و فرصتی را برای برنده مناقصه می دهد تا دست خودرا تقویت کند.

40 بازی با ورق پاسور

یک بازی فریبنده برای تعداد فرد بازیکن؟ نود و نه بهترین حقه باز اسـت کـه دقیقا با سه بازیکن بازی می کند. Hearts و Oh Hell هردو می توانند تعداد بازیکنان مختلف را نظارت کنند و بسیار خوب هستند. اگر از مناقصه برای چند ترفند کـه فکر می کنید برنده خواهید شد لذت می‌برید، اوه جهنم یک الزام مطلق اسـت.

 

یک بازی اجتماعی سبک برای یک گروه بزرگ تر؟ بازی کلاسیک کوهنوردی President ؛ Ranter-Go-Round تقریبا بدون مغز ؛ یا دیوانگی Spoons را امتحان کنید.؛ همه ی آن ها بـه اسانی قابل یادگیری هستند و بـه قدرت مغز زیادی نیاز ندارند. Blitz و Cheat نیز گزینه هاي‌ خوبی برای بازی هاي‌ اجتماعی سرگرم کننده هستند کـه می توانند با بیش از چهار بازیکن کار کنند.

 

یک بازی کـه سریع اسـت؟ دیوانگی Speed/Spit دو نفره را امتحان کنید ؛ یا در غیر این صورت با بازی دیوانه وار بازی محبوب Nertz ؛ کـه هردو دارای بازی هم زمان در زمان واقعی هستند ؛ دشواری را کمی افزایش دهید . Ratscrew مصری نیز نیاز بـه واکنش سریع و سرعت دارد.

40 بازی با ورق پاسور

 بازی غیرعادی و غیرعادی اسـت؟ استنتاج منطقی مورد نیاز Eleusis باهوش و مبتکر یا گیم پلی طولانی و خوش طعم را امتحان کنید. زتما .

40 بازی با ورق پاسور

 یک بازی برای کودکان بزرگ‌تر؟ بیشتر بازی‌هاي‌ دسته‌بندی «بازی‌هاي‌ اجتماعی و خانوادگی» کارساز هستند، اما بازی‌هاي‌ سرگرم‌کننده‌اي کـه من در بازی با بچه‌ها با ان‌ها موفقیت خوبی کسب کرده‌ام عبارتند از Cheat ؛ Fan Tan ؛ Knock Out Whist «کـه همچنین بـه عنوان یک مقدمه خوب برای ترفند عمل می کند. گرفتن»؛ قصر ؛ سرعت ؛ و قاشق .

 

اگر انها بتوانند سیستم امتیازدهی را مدیریت کنند، Scopa قطعا یک بازی پاداش اسـت کـه کودکان بزرگ‌تر می توانند از ان لذت ببرند، و بازی مشارکتی Scopone بـه ویژه خوب اسـت .

 

GOPS یک نبرد سر بـه سر عالی برای تنها دو نفر ایجاد می کندو گلف هم همین طور .

 

یک بازی برای کودکان کوچک تر؟ تعدادی بازی کلاسیک و بسیار ساده دراین فهرست وجود ندارد، مانند Beggar My Neighbor «2-3 بازیکن»؛ Crazy Eights «2-7 بازیکن»؛ Go Fish «2-6 بازیکن»؛ Old Maid «2-». 12 بازیکن»؛ اسلپ جک «2-8 بازیکن»؛ اسنپ «2-4 بازیکن» و وار «2 بازیکن». توجه داشته باشید کـه عده اي از بازی ها مانند Beggar My Neighbor و همچنین War هیچ تصمیمی ندارند و یک شانس محض هستند!

40 بازی با ورق پاسور

بازی های یک نفره

اما اگر کسی را نداشته باشید کـه با او بازی کنید چه؟ خبر خوب این اسـت کـه طیف گسترده‌اي از بازی‌هاي‌ کارتی عالی یک نفره وجوددارد، دسته‌اي کـه گاهی اوقات بـه ان «صبر» میگویند.

 

بازی‌هاي‌ Patience یا Solitaire بـه دلیل این کـه تعداد زیادی از آن ها از پیش روی سیستم‌عامل‌هاي‌ رایانه شخصی نصب شده‌اند، از محبوبیت خاصی برخوردار هستند. عده اي از بازی‌هاي‌ یک نفره بـه شانس محض میرسند.

40 بازی با ورق پاسور

اما تعداد زیادی از بازی‌هاي‌ عالی هستند کـه بـه مهارت واقعی نیاز دارند و می توانند چالشی بسیار ارزشمند برای بازی باشند.

40 بازی با ورق پاسور

قوانین :

خوشبختانه شـما می توانید تعداد زیادی از بازی هاي‌ یک نفره رابا کمک برنامه هاي‌ رایگان یا وبسایت هاي‌ زیادی کـه این بازی ها را بـه صورت رایگان ارائه می دهند، یاد بگیرید.

 

شـما منابع زیادی را بـه صورت آنلاین پیدا خواهید کرد کـه قوانین بازی هاي‌ مختلف را بـه شـما آموزش می دهند و یک مکان خوب برای شروع ویکی پدیا اسـت. صفحه اي کـه بازی هاي‌ یک نفره را فهرست می کند.

 

همچنین Polymorphic Solitaire ؛ Pretty Good Solitaire ؛ و Solitaire Network را بررسی کنید ؛ کـه همگی فهرست‌هاي‌ گسترده‌اي از بازی‌هاي‌ یک نفره، قوانین برای هر کدام، و بازی آنلاین رایگان دارند.

 

توصیه :40 بازی با ورق پاسور

انواع مختلفی از بازی یک نفره وجوددارد، ودر این جا با توجه بـه دسته هاي‌ مختلف عده اي از آنهایی کـه بهتر و بیشتر محبوب من می توانم توصیه، گروه بندی:

 

اضافه کردن و جفت شدن انواع : زمین گلف، مونت کارلو، هرم

 

انواع غیر سازنده : صبر ساعت، ساعت پدربزرگ،

 

انواع پنکه آکاردئونی : La Belle Lucie، The Fan، Super Flower Garden، Shamrocks، انواع بریستول

 

بیلدر: Baker’s Dozen, Beleaguered Castle, Canfield, Forty Thieves, Freecell, Klondike, Miss Milligan, Russian Solitaire, Scorpion, Spider, Yukon

 

انواع دیگر : Aces Up, Calculation

 

Thematic : من همچنین بازی یک نفره بولینگ توسط طراح نابغه Sid Sackson را بـه شدت توصیه می کنم . این کاملاً بر خلاف سایر بازی هاي‌ یک نفره ذکر شده اسـت، اما یک بازی فوق العاده موضوعی و هوشمندانه اسـت.

40 بازی با ورق پاسور

برنامه ها :

عده اي از برنامه هاي‌ فوق العاده بـه صورت رایگان در معرض هستند کـه دارای طیف گسترده اي از بازی هاي‌ یک نفره هستند. از بین مواردی کـه امتحان کرده‌ام، می توانم بـه خصوص Full Deck Solitaire «توسط GRL Games»؛ Solebon Solitaire «توسط Solebon LLC» و Solitaire City را توصیه کنم.

40 بازی با ورق پاسور

«توسط Digital Smoke LLC». مطمئناً نمیخواهید فقط با استفاده از برنامه‌ها بازی کنید، اما این‌ها بـه شـما کمک میکنند قوانین را یاد بگیرید و سپس می توانید دسته کارت‌هاي‌ واقعی خودرا بیرون بیاورید و از بازی با آن ها لذت ببرید!

40 بازی با ورق پاسور

ایده های دیگر

این مقاله باید شـما را بـه خوبی در مسیر انجام برخی بازی‌هاي‌ سرگرم‌کننده ورق راهنمایی کند. اما اگر علاقه مند بـه کاوش بیشتر در دنیای بازی هاي‌ کارتی هستید، مطمئناً کارهای بیشتری می توانید انجام دهید.

 

بنابر این در این جا ایده‌هایي برای گسترش بیشتر افق‌هاي‌ خود، یادگیری بیشتر در مورد بازی‌هاي‌ ورق بزرگی کـه در آنجا وجود دارند، و حتی گزینه‌هایي برای بازی کردن ان‌ها در زمانی کـه هیچکس دیگری در اطراف ندارید وجوددارد.

40 بازی با ورق پاسور

یک کتاب بگیرید:

چند کتاب فوق‌العاده با قوانینی برای همه ی بازی‌هاي‌ ورق کلاسیک وجوددارد. شـما بـه روشی نیاز دارید تا یاد بگیرید چگونه یک بازی جدید را انجام دهید و ان بحث هاي‌ قوانین اجتناب ناپذیری را کـه ممکن اسـت پیش بیاید حل کنید. داشتن یک کتاب قابل اعتماد چیزی اسـت کـه می توانید وقتی در حال حرکت هستید با خود ببرید. در این جا دو مورد از بهترینها آمده اسـت:

 

● کتاب بازی های با ورق پنگوئن:

همچنین تحت عنوان منتشر شده اسـت دایره المعارف بازی هاي‌ ورق پنگوئن ؛ این کتاب توسط دیوید پارلت بـه اسانی جامع ترین کتاب بـه زبان انگلیسی با بازی هاي‌ ورق استاندارد اسـت. اگر بـه دنبال کشف بازی هاي‌ جدید یا یافتن قوانین تعداد زیادی از بازی هاي‌ مختلف هستید، این بهترین کتاب برای تهیه اسـت.

 

● قوانین بازی هویل:

متن معتبر و استاندارد در بازی هاي‌ ورق کلاسیک. من شخصاً صاحب نسخه اصلاح شده سوم «فیلیپ دی. مورهد» هستم و اغلب از ان استفاده کرده ام، اگر چه بـه اندازه کتاب دیوید پارلت جامع نیست، بنابر این ممکن اسـت بازی ورق مورد نظر شـما گنجانده نشود.

 

اما بخش بازی هاي‌ ورق بسیار مفید اسـت، بـه خصوص صفحات محتوا کـه بازی ها را بر اساس مناسب بودن برای بزرگسالان/کودکان و تعداد بازیکنان دسته بندی می کند. بـه علاوه قوانینی برای سایر بازی هاي‌ کلاسیک نیز دارد. این کتاب و یک دسته ورق بازی تمام چیزی اسـت کـه باید در تعطیلات همراه داشته باشید!

 

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *