نحوه بازی FreeCell Solitaire بازی هیجانی و جالب پاسور

نحوه بازی FreeCell Solitaire بازی هیجانی و جالب پاسور

نحوه بازی FreeCell Solitaire بازی هیجانی و جالب پاسور

نحوه بازی FreeCell Solitaire از 52 کارت استفاده می کند. همه ی کارت ها بـه 8 انبوه تابلو تقسیم می‌شوند. چهار سلول «در سمت چپ» و چهار شمع پایه «در سمت راست» در بالای شمع هاي‌ تابلو قرار میگیرند.

 

آس ها با در معرض شدن بـه پایه ها منتقل می‌شوند.

 

هدف از این بازی

برای ساختن پایه ها در کت و شلوار پادشاهان.

 

کارت هاي‌ بالای انبوه تابلو و کارت هاي‌ سلول ها برای بازی در معرض هستند. می توانید با رنگ‌هاي‌ متناوب، انبوه تابلوها را بسازید. فقط یک کارت در هر زمان می‌تواند جابه‌جا شود.

 

کارت بالای هر شمع تابلو نیز میتواند بـه هر سلولی منتقل شود. هر سلول ممکن اسـت فقط یک کارت داشته باشد. کارت‌هاي‌ موجود در سلول‌ها را میتوان درصورت امکان بـه شمع‌هاي‌ پایه یا بـه پشته‌هاي‌ تابلو منتقل کرد.

نحوه بازی FreeCell Solitaire بازی هیجانی و جالب پاسور

قوانین

میگوید کـه شـما می توانید تنها یک کارت را در هر زمان جابه‌جا کنید. اما بـه عنوان میانبر، BVS Solitaire بـه شـما این امکان را می دهد .

 

کـه درصورت وجود تابلوهای خالی و سلول هاي‌ خالی کافی، یک ساخت کامل یا جزئی را جابه‌جا کنید، زیرا می توانستید با انتقال موقت کارت هاي‌ اضافی بـه تابلوهای خالی، همان نتیجه را بـه دست آورید.

 

FreeCell پس از همراه شدن با تمام نسخه هاي‌ ویندوز از سال 95 بسیار محبوب شده اسـت، بنابر این فکر کردم زمان ان رسیده اسـت کـه Solitaire City نسخه مخصوص بـه خودرا داشته باشد. 

 

اصطلاح FreeCell بـه چهار فضای خالی بالای تابلو گفته می شود کـه برای ذخیره موقت کارت ها استفاده می شود. قوانین فقط بـه شـما اجازه می دهند کـه یک کارت را دریک زمان جابه‌جا کنید.

نحوه بازی FreeCell Solitaire بازی هیجانی و جالب پاسور

نحوه بازی FreeCell Solitaire

اما سلول‌هاي‌ آزاد می توانند برای جابجایی دنباله‌هاي‌ بزرگ‌تری از کارت‌هاي‌ بسته ‌بندی شده بین ستون‌هاي‌ تابلو استفاده شوند. ما بعدا بـه نحوه عملکرد ان خواهیم پرداخت، اما هرچه سلول‌هاي‌ آزاد خالی بیشتری داشته باشید.

 

دنباله‌اي کـه می توانید جابه‌جا کنید بزرگتر میشود. سلول آزاد یک “باز” اسـتبازی یک نفره بـه این معنی کـه تمام کارت ها در شروع بازی رو بـه بالا پخش می‌شوند و این بـه شـما امکان می دهد قبل از انجام حرکات نتیجه را تجزیه و تحلیل کنید. 

 

بنابر این، تقریبا هر بازی FreeCell را می توان با بازی مناسب برد کـه ممکن اسـت بـه توضیح محبوبیت ان کمک کند. مانند تمام بازی‌هاي‌ بازی Solitaire City، عنصر امتیازدهی زمان‌بندی شده را بـه بازی اضافه کرده‌ام.

 

 با این حال، من شماره هاي‌ اصلی بازی FreeCell مایکروسافت را برای کسانی کـه دوست دارند یک معامله را بیش از یکبار انجام دهند، قرار داده ام.

 

چیدمان کارت

این بازی با یک بسته 52 کارتی انجام می شود. پس از بـه هم زدن کامل دسته، یک ردیف هشت کارتی رو بـه بالا پخش می شود تا تابلو شروع شود.

 

پنج ردیف دیگر از هشت کارت بـه صورت رو بـه بالا در بالای کارت اول پخش می شود تا هشت ستون از شش کارت تشکیل شود.

 

چهار کارت پایانی بـه چهار ستون اول داده می شود بـه طوری کـه چهار ستون اول جدول هر کدام شامل هفت کارت و چهار ستون آخر سمت راست هر کدام شامل شش کارت اسـت.

 

طرح بندی کارت سلول آزاد

هدف از این بازی ساختن چهار HomeCell بـه ترتیب صعودی از آس تا کینگ اسـت. بـه عنوان مثال A , 2 , 3 , 4 , 5 , 6 , 7 , 8 , 9 , 10 , J , Q , K با کارت هاي‌ یکسان.

قوانین سلول آزاد

کارت نمایان شده در انتهای هر ستون تابلو برای بازی در معرض اسـت. میتوانید هر زمان کـه بخواهید ان را بـه یک سلول آزاد خالی منتقل کنید تا کارت زیر ان آزاد شود.

 

اما ایده خوبی اسـت کـه سلول‌هاي‌ آزاد را تا زمانی کـه ممکن اسـت خالی نگه دارید. با در معرض شدن هر آس ممکن اسـت بـه یکی از HomeCell ها منتقل شود.

 

HomeCell ها بـه ترتیب کت و شلوار صعودی بـه سلطان ساخته میشوند. اگر یک توالی نزولی از رنگ‌هاي‌ متناوب تشکیل دهد، مثلا 6 در 7 یا Q روی K ؛ میتوانید کارتی را از انتهای یک ستون تابلو یا از یک سلول آزاد بـه ستون تابلویی دیگر منتقل کنید .

 

درست مثل کلوندایک فضاهای خالی Tableau را می توان با هر کارتی کـه دوست دارید پر کرد، اما انها را هدر ندهید زیرا فضاهای خالی تابلو بسیار نیرومند هستند، همان طور کـه در ادامه خواهیم دید. تک تک کارت ها را تک تک حرکت می کنید تا زمانی کـه بازی مسدود شود یا بیرون بیاید.

 

جابجایی یک سری کارت

اگر چه قوانین FreeCell بـه شـما اجازه می دهد فقط یک کارت را دریک زمان جابه‌جا کنید، سلول‌هاي‌ آزاد خالی بـه شـما اجازه میدهند تا یکسری کامل از کارت‌هاي‌ بسته ‌بندی شده را جابه‌جا کنید:

 

ترتیب کارت ها را بـه سمت راست درنظر بگیرید، جایی کـه می‌خواهید دنباله بسته بندی شده پنج کارت

J , 10 , 9 , 8 , 7 را از نخستین ستون تابلو بـه Q آشکار در انتهای ستون دوم منتقل کنید. 

 

اگر هر چهار سلول آزاد خالی هستند، می توانید با انتقال 7 بـه سلول آزاد اول، 8 بـه سلول آزاد دوم، 9 بـه سلول آزاد سوم ودر نهایت 10 بـه سلول آزاد چهارم بـه این هدف برسید.

 

این J را آزاد می کند و بـه ان اجازه می دهد تا روی Q در انتهای ستون دوم ساخته شود. 

سپس می توانید 10 را از سلول آزاد خود بـه سمت پایین حرکت دهید تا روی J و سپس 9 ؛ 8 ودر نهایت 7 قرار گیرد.

 

و بـه طور موثر کل ستون بسته بندی شده را منتقل کنید ودر عین حال بـه قوانین سلول آزاد کـه بیان می‌کنند فقط می توانید یک کارت را دریک کارت جابه‌جا کنید، ادامه دهید. زمان.

 

حال تصور کنید کـه یکی از سلول هاي‌ آزاد بالا قبلاً توسط کارتی اشغال شده بود کـه تنها سه کارت خالی باقی می‌ماند. انتقال یک دنباله پنج کارتی با حرکات تک کارتی امکانپذیر نیست.

 

شـما فقط می توانید چهار حرکت کنید. بـه عنوان یک قاعده کلی، اندازه ستون بسته بندی شده اي کـه می توانید انتقال دهید برابر اسـت با تعداد سلول هاي‌ آزاد خالی بـه اضافه یک «اگر ستون هاي‌ تابلو خالی داشته باشید همان طور کـه بعدا خواهیم دید این مقدار افزایش مییابد».

نحوه بازی FreeCell Solitaire

اگر وادار باشید همه ی این کارت ها را بـه صورت دستی جابه‌جا کنید تا یک توالی بسته بندی شده را جابه‌جا کنید بسیار کسل کننده خواهد بودو از شنیدن این موضوع خوشحال خواهید شد کـه درست مانند هر نسخه کامپیوتری مناسبی از FreeCell ارزشش را دارد، Solitaire City این فرآیند را برای شـما خودکار می کند. 

 

میتوانید با کلیک کردن روی کارتی کـه سر ان دنباله اسـت و کشیدن کل دنباله روی ان؛ یک توالی کامل از کارت‌ها را بـه ستون دیگری منتقل کنید. درست مثل کاری کـه در Klondike و بازی هاي‌ دیگر انجام می‌دهید.

 

سپس خواهید دید کـه کارت ها حرکت هاي‌ تک کارتی خودرا درست انجام می دهند، اما همه ی این‌ها بـه سرعت اتفاق میوفتد و بـه طور خودکار باعث صرفه جویی در زمان و تلاش شـما می شود.

 

بازی Solitaire City همچنین حداکثر اندازه دنباله‌اي را کـه میتوانید بر اساس تعداد سلول‌هاي‌ آزاد خالی و ستون‌هاي‌ تابلو حرکت دهید ارزیابی میکند و فقط بـه شـما اجازه می دهد تعداد مجاز کارت‌ها را بکشید.

 

سوپر حرکت می کند

طبق معمولً حداکثر تعداد کارت هایي کـه می توانید بـه طور هم زمان جابه‌جا کنید برابر اسـت با تعداد سلول هاي‌ آزاد خالی بـه اضافه یک. با این حال، این شماره برای هر ستون جدول خالی دو برابر می شود «مگر این کـه دنباله را بـه یک ستون تابلوی خالی منتقل کنید، ان ستون بـه حساب نمی‌آید».

 

این بـه این دلیل اسـت کـه یک ستون تابلوی خالی مانند یک سلول آزاد اضافی عمل می کند، فقط قدرتمندتر اسـت زیرا می توانید کارت هاي‌ اضافی را روی ان قرار دهید.

 

اگر چهار سلول آزاد و یک ستون تابلو خالی داشتید، میتوانید بـه جای پنج کارت، دنباله‌اي از ده کارت را جابه‌جا کنید، با انتقال پنج کارت اول بسته ‌بندی شده بـه ستون تابلوی خالی با استفاده از چهار سلول آزاد بـه عنوان فضای ذخیره‌سازی موقت مانند کارت.

 

مثال بالا سپس با استفاده از چهار سلول آزاد، پنج کارت باقی مانده را بـه ستون مقصد منتقل می کنید ودر نهایت پنج کارتی را کـه در ستون تابلوی خالی بسته‌اید، بـه ستون مقصد منتقل می کنید.

 

دوباره از چهار سلول آزاد بـه عنوان فضای ذخیره‌سازی موقت استفاده میکنید. پیچیده بـه نظر میرسد، اما Solitaire City این حرکت را بـه طور خودکار برای شـما انجام می دهد.

نحوه بازی FreeCell Solitaire

فقط کل ستون پر شده را بکشید و ببینید کـه جادو اتفاق میوفتد. هرگاه دنباله اي از کارت ها رابا استفاده از یک ستون تابلوی خالی جابه جا کنید، a نامیده می شود”Supermove” .

 

یکی از متداول ترین کاربردهای Supermove این اسـت کـه یک دنباله چهار کارتی را از یک ستون بـه ستون دیگر منتقل کنید، زمانی کـه تنها یک سلول آزاد خالی وجوددارد اما یک ستون تابلو خالی دارید.

 

مجموعه نمودارهای زیر نشان می دهد کـه چگونه می توان دنباله J , 10 , 9 , 8 بسته بندی شده را از نخستین ستون تابلو بـه Q در معرض دید در انتهای ستون دوم با استفاده از یک سلول آزاد و یک ستون تابلوی خالی منتقل کرد:

 

سوپر حرکت

یک‌بار دیگر، لازم نیست در حین بازی Solitaire City خودرا با این حرکت پیچیده نگران کنید. فقط کل دنباله کارت‌ها را بـه ستون تابلوی دوم بکشید و سپس بـه کار کردن رایانه نگاه کنید. خوب اسـت بدانید چه اتفاقی در حال رخ دادن اسـت، بنابر این متوجه شوید کـه چرا رایانه بـه شـما اجازه می دهد یک‌بار مثلا چهار کارت و یک‌بار فقط دو کارت را بکشید.

 

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *